Ricoh Service Organisatie

Ricoh Service Support Online

Via Services Support Online heeft u toegang tot de Knowledge Database met oplossingen voor uw servicevragen rond uw document- en printsystemen. Via www.ricoh-support.com/enduser/support kunt u  het type toestel selecteren en wordt voor veel voorkomende vragen onmiddellijk de oplossing gegeven. Naast de verstrekte instructiekaart met gebruiksaanwijzingen is Service Support Online voor u als klant van Ricoh Document Center Zeeland en West-Brabant een extra toevoeging voor servicevragen.

24/7 Service melden

Via Ricoh eService kunt u eenvoudig bestellingen indienen, service aanvragen en informatie over uw Ricoh-apparaten vinden. Bovendien kunt u eenvoudig vragen over producten van Ricoh stellen. eService is eenvoudig, snel en gemakkelijk.

U kunt eService op elk gewenst moment gebruiken en erop vertrouwen dat uw bericht bij de juiste persoon binnen Ricoh terechtkomt. We reageren zo spoedig mogelijk. eService is een gemakkelijke manier om contact met ons op te nemen voor al uw vragen. eService biedt u:

• Technische ondersteuning zodra u service aanvraag is geregistreerd
• De mogelijkheid om verbruiksartikelen voor uw Ricoh-apparaten te bestellen en om uw bestelling online te volgen
• De mogelijkheid om snel tellerstandgegevens van uw Ricoh-apparaten in te dienen

Customer Contact Center

Indien er geen oplossing via de website wordt gevonden, kunt u met al uw vragen en meldingen over het functioneren van uw apparatuur terecht bij het Customer Contact Center. Hier wordt een analyse gemaakt van de vraag, en wordt getracht telefonisch een oplossing te bieden, opdat uw proces zo min mogelijk oponthoud ondervind.

Helpdesk

Bij Technical Support (Helpdesk) staan technisch specialisten uw servicedesk en gebruikers bij met support op het gebied van hardware, software en netwerk- en IT-gerichte vragen in relatie tot de geïnstalleerde producten. Zo kunnen nog meer vragen persoonlijk aangepakt en opgelost worden. Vakkennis is geborgd dankzij permanente training betreffende de nieuwste technologieën, software en hardware producten.  Als de vraag niet telefonisch kan worden opgelost, dan komt een Service Engineer bij u op bezoek.

Bezoek Service Engineer

Via Dispatch zal het geautomatiseerde plansysteem ClickSoft een afspraak plannen en op elk moment informatie verstrekken over de stand van zaken. Met de software ClickSoft kunnen we ervoor zorgen dat de juiste Service Engineer met de juiste kennis en onderdelen binnen de afgesproken tijd bij u aanwezig is. Dankzij continue investeringen in medewerkers en informatiesystemen kan bijna altijd (92,5%) een servicebezoek in één keer worden afgerond. In de overige gevallen maakt ons nachtelijk distributiesysteem het mogelijk, dezelfde nacht, verbruikte of bestelde onderdelen te leveren in de auto van de Service Engineer.

Afmelding call

Wanneer de Service Engineer de storing heeft verholpen, zorgt hij ervoor dat alle informatie aangaande de machine, de oplossing van de storing en klanttevredenheid wordt opgenomen en geborgd in ons CRM-systeem. Op deze wijze blijft onze ‘Management Information Reporting’ up to-date. Optioneel is er tevens de mogelijkheid om het aan- en afmelden van de call via een geautomatiseerd mail-systeem te laten verlopen.

Personele omvang en locatiegegevens

Ricoh Services heeft ruim 400 Technical Service engineers die zich bezig houden met service en onderhoud. Deze schaalgrootte geeft ons de kans de noodzakelijke gespecialiseerde kennis op te bouwen, te verdelen en snel voor u beschikbaar te stellen. De buitendienst is onderverdeeld in drie Area’s met aan het hoofd een Area Manager.

Iedere Area is onderverdeeld in 4 of 5 teams. Ieder team staat onder leiding van een Supervisor. Deze is verantwoordelijk voor de algemene technische dienstverlening binnen zijn gebied. De activiteiten worden gecoördineerd vanuit het hoofdkantoor te ’s-Hertogenbosch, waar werkaanbod, planning, onderdelenvoorziening en realisatie van de gemaakte contractafspraken op de afdeling Dispatch worden bewaakt.